Saturday, September 26, 2009

2 Soalan

Jika ada peluang, aku ingin bertanya 2 soalan kepada team penubuhan pasukan F1 1Malaysia.

1. Kenapa mesti menggunakan nama F1 1Malaysia? Belum pernah dalam sejarah F1 ada pasukan menggunakan nama negara pada pasukannya setahu aku. Tak segan ke dengan team-team lain takut depa mengata pulak..

2. Apakah faedah atau impak kepada rakyat secara langsung? Rakyat untung ke jikapun dikatakan F1 menjana berbillion-billion pendapatan kepada negara?Walhal sistem pengangkutan masih di bawah par. Aku menunggu komuter untuk pulang ke rumah terpaksa memakan masa hampir 60 minit sedangkan setiap minit tayangan F1, berjuta masuk ke kantung pihak tersebut.

Itu saja 2 soalan aku. Ada sesiapa mahu terangkan sebab aku memang tak tahu..

No comments:

 
Google Analytics Alternative