Saturday, November 21, 2009

Sebab Dan Akibat

Sebab dan akibat. Kadangkala disebabkan tindakan bodoh seseorang boleh mengakibatkan seseorang yang lain itu rugi. Manusia yang gagal memahami takrif 'akibat' adalah si jahil ulung di atas muka bumi. Jika sesuatu itu tidak membawa keuntungan kepadanya atau membebankannya, dia pasti tidak mahu susah payah membantu yang lain. Yang lebih penting adalah supaya kerjanya selesai dan tidak lagi ditanggung di bahunya. Manusia yang hanya tahu bertindak mudah tanpa memikirkan akibat yang buruk pada orang lain adalah manusia keparat. Mereka hanya mahu senang dan selesa. Akibatnya, orang lain terpaksa ber'praktikal' berpuluh batu jauh dari rumah sedangkan ia mampu untuk melakukannya berdekatan rumah. Itulah akibat dari tindakan bodoh manusia ini yang hanya tahu duduk selesa di dalam bilik yang berpendingin hawa sambil boleh membalas komen di Facebook.



P/S - Abaikan saja entri emo aku ini.

4 comments:

hf said...

Salam,
Er..Terasa pon ade!

eJAI said...

Salam..

Eh,ade yg terase gak ke?kalo terasa tu mintak maap le.Segala yg ditulis hanyalah rekaan semata2 dan tiada kene mengena dgn yg hidup atau pun yg sudah mati...Hehheeh

Hanafana said...

haha.. :)
just macam ada kene mengena sikit~
hoh0oh:)
chill ^-^

eJAI said...

owh..xpe2...besela tu.Kehidupan kita ni smua mcm byk yg sama jer...hehe

 
Google Analytics Alternative