Thursday, November 01, 2012

Mutakhir Ini


Saya melihat situasi politik Malaysia kini berada di saat paling tegang dan susah untuk dihadam. 

Pemimpin kerajaan sesuka hati menghabiskan duit cukai rakyat dan mengagihkan kekayaan kepada kroni. AES digunakan untuk memerangkap rakyat bagi mencari untung atas angin dengan kadar segera. Balak di Sarawak ditebang dan kekayaannya diagihkan kepada kroni ketua negerinya sementara masih banyak lagi rakyat yang merempat. Pemberian kad pengenalan kepada warga asing secara besar-besaran di kala ini bagi memastikan pengekalan kuasa dan tampuk pemerintahan.

Kerajaan Selangor diserang dari pelbagai arah dan cara bagi memastikan rakyat keliru dan kembali menukar kepada kerajaan lama. Hudud diketawakan dan dijadikan alat menakut-nakutkan rakyat bukan Islam. Bermacam-macam lagi yang kita boleh tampil dan bentangkan di atas meja perbincangan samada masih rasional atau tidak bagi kita mengekalkan parti yang telah lama memerintah selama lebih 50 tahun.

Masa semakin suntuk. Jika keadaan ini tidak dicegah, saya percaya ini akan mengakibatkan negara berhadapan dengan krisis yang sudah tentu kita semua tidak inginkan. Isu pemberian kerakyatan kepada warga asing ketika inilah yang membimbangkan saya. Apakah nasib generasi masa depan?

Maafkan saya jika posting ini berunsur politik tapi anda berhak menyatakan tidak kepada apa yang saya cuba sampaikan ini. Sekian.

No comments:

 
Google Analytics Alternative