Saturday, December 24, 2016

Hamba Kepada Yang Maha Kaya

Hari ini baru 24hb Disember 2016. Baki duit bulan ni adalah seperti di dalam gambar. Lepas tolak makan tengahari tadi dengan menjamah murtabak sekeping, tinggallah RM4.30 ngam-ngam. Dalam akaun bank, jangan ceritalah, memang apa pun takde dah.



Tetapi, mengapa aku begitu tenang setenang air di kali?

Kita perlu yakin bahawa Allah itu ada dan Dia pasti akan membantu hambaNya.

----

Aku pergi ke ATM lepas solat di surau Hospital KPJ belakang Hospital Tawakkal Jalan Pahang. Aku ke situ bukan apa. Aku pergi tukar cermin depan sebab ada crack masa aku ke site minggu lepas. Nasib baik insurans ada cover. Berbalik kepada mesin ATM tadi, aku saja-saja la check baki akaun, manalah tahu ada keajaiban berlaku.

Tup. Lepas dah klik 'Pertanyaan Baki', terpaparlah di skrin jumlah amaun wang dalam akaun aku.

Alhamdulillah!! Nampaknya aku baru teringat yang aku punya claim dah masuk. Tak mampu ku ucapkan apa melainkan rasa syukur yang amat sangat. Terima kasih ya Allah!

Tiba-tiba, aku teringat sebuah kata-kata dari gelandangan...

"Bagaimana kamu boleh jatuh miskin sedangkan kamu semua adalah hamba kepada Yang Maha Kaya?"

No comments:

 
Google Analytics Alternative