Thursday, June 17, 2010

Mesin Kapitalis



Masa aku kecik-kecik, kat sekolah ada mesin tin minuman ni. Ada ke jual air gas kat budak-budak sekolah rendah kan? Kapitalis betul mereka. 

Dulu keluar air tin je. Bila jatuh bunyi die mak ai, kuat gile. Gedegangg!!

Sekarang ni, siap boleh bancuh kopi dengan milo lagi dalam tu. Boleh pilih lagi nak kurang gula ke, nak lebih ais ke, nak sikit garam ke (?).

Tapi semalam, masa aku nak beli air ni kat kilang, kenapa aku pilih sirap, yang keluarnya sarsi? Tak cukup baki pulak tuh. Kapitalis betul..

4 comments:

jo said...

makcik buat air dekat dlm tu dah nyanyuk kot.

eJAI said...

makcik? haah kot..Nak pakai budak2 muda, mana dorang nak..gaji kecik..

gadis comel said...

aku nk try apply keja nih, bancuh air. datang plak mamat2 encem, mmg teruja tau. terus buat air sedap2.




heheh.

eJAI said...

ko try apply kat tmpt keje ni,jadi tukang bancuh air" banyak bangla encem2 kat sini.huhu

 
Google Analytics Alternative