Thursday, September 17, 2015

Dalam Setandan Melayu, Pasti Ada Yang Rosak


1. Jamal Yunus kata pernah apply permit di Jalan Petaling 10 tahun lepas, namun tidak sekalipun beliau dalam tempoh 10 tahun ini mengajak orang Melayu berdemo di DBKL selaku pengeluar permit perniagaan. Ini himpunan untuk Melayu ke atau himpunan untuk agenda peribadi Jamal?
2. Rahman Dahlan dalam twitter berkata, kos sampah bagi himpunan ini adalah RM38k iaitu lebih rendah daripada Bersih 4 yang berjumlah RM65k. Diharap Rahman dungu tidak tersalah hantar bil lagi.
3. Rata-rata Melayu di himpunan itu berkata, himpunan ini adalah untuk mengajar Cina dan membalas balik perbuatan biadap mereka ketika Bersih 4 memijak gambar pemimpin Melayu. Yang kena pijak pun dah maafkan si pemijak, yang lain pulak macam beruk kena belacan kenapa?
4. Himpunan itu bukanlah untuk Najib tetapi untuk membela Melayu. Melayu diancam rupanya tetapi hairan sungguh kerana pemimpin Melayu, Raja Melayu, menteri banyak Melayu, askar Melayu, masih lagi Melayu salahkan Cina DAP kerana kebodohan pemimpin Melayu? Dan banner Kekalkan Najib juga dilihat di sana.
5. "Pendatang tetap pendatang, Babi is Babi" adalah laungan keramat makcik Shikin yang kemudiannya bertakbir. Berapa banyak agaknya makcik Shikin ni dah kena tipu dengan Cina sepanjang hidup dia sampai marah betul macam tu?
6. Kelihatan Badut Negara iaitu Ahmad Maslan jendul berada di himpunan tersebut. Apa badut ini mahu lagi sedangkan beliau sendiri penindas Melayu?
7. Makcik dan pakcik di kampung serta Felda telah ditipu kononnya dibawa ke Kuala Lumpur untuk sambutan Hari Malaysia. Apalagi makcik, pakcik, saman je kerajaan dan Felda kerana menipu. Jangan takut. Gelandangan daripada pelbagai kaum juga dikatakan telah menerima beberapa t-shirt dan makanan sebagai upah kehadiran ke himpunan tersebut.
8. Najib arah siasat kes rempuhan peserta dengan FRU. Tak payahlah, kes sendiri tak setel. Nak saman WSJ pun dah berapa Selasa dah.
9. Ekonomi negara dipegang Cina. Jika dihalau Cina, pada siapa pemimpin Melayu nak dapat projek dan rasuah? Fikirkan semula peserta himpunan Merah ya.

No comments:

 
Google Analytics Alternative