Thursday, September 17, 2015

Sajak Sang Ultra

Tahukah anda, melayu cendikiawan dan agamawan melayu handal tidak seorang pun menyatakan sokongan terbuka terhadap Himpunan Bersatu Melayu. Cerdik pandai daripada IPTA (yang bukan pro-aspirasi) tidak ada satu pun memuji himpunan tersebut. Vlogger terkemuka Mat Luthfi bahkan menolak perkauman dalam video terbaru.

Tidak ada satu Melayu yang bijak menyokong dan memuji Himpunan kelmarin. Kerana apa? Kerana apa hah? Kerana yang datang himpunan hanyalah samseng Melayu taik kucing, mat-mat rempit yang sudah tidak ada harapan, para penagih dadah, pelanggan kelab malam, kaki disko, kaki pecah rumah, kaki mengular masa pejabat, kaki takut bini, kaki melawan ulama dan islam, kaki ponteng Subuh berjemaah, kaki tolak hudud dan pelbagai lagi. 

Aku, Melayu Ultra, tidak akan menyalahkan bangsa lain atas kegagalan otak dan perbuatan pemimpin Melayuku sendiri. Yang menjual tanah kepada bangsa lain, yang menolak projek kepada bangsa lain, yang pijak kepala Melayu sendiri untuk usap bontot bangsa lain, yang gadai lot orang kampung untuk buka pusat beli-belah dan kondominium mahal kepada bangsa lain, yang tutup rezeki Melayu untuk beri tip pada bangsa lain. 

Zaman untuk perkauman sudah boleh kau buangkan jauh sebelum merdeka. Ini bukan masa untuk kau merengek-rengek merintih nasib ditindas bangsa lain atas kegagalan dan kecelakaan pemimpin Melayu kamu sendiri.

Melayu Ultra sepertiku sendiri akan memijak kembali kepala pemimpin Melayu celaka tersebut.

No comments:

 
Google Analytics Alternative