Friday, June 26, 2009

Rockstar Freeshow

Orang Malaysia amat gemarkan hiburan percuma. Atau hiburan murahan mungkin? Yelah, buktinya baru-baru ini konsert inspirasi TV3 tu menarik punyalah ramai umat manusia. Tambah lagi JomHeboh yang sering dianjurkan mereka pasti dapat menarik ramai umat manusia. Berbezalah jika seseorang artis itu punya faktor X seperti M Nasir, Siti(sekadar menyebut beberapa nama) dan lain-lain. Jadi, teori mudahnya, di mana ada konsert atau persembahan percuma pasti ada ramai orang. Aku mungkin terjatuh dalam kategori ini. Tapi aku bukanlah ingin menjadi golongan hedonisme sebagaimana yang korang sangkakan.


Ahad lalu, atas desakan seseorang(yang memang amat mendesak) aku telah pergi ke sebuah persembahan percuma di atas kapasiti aku ni yang anti-kan persembahan hiburan merosak akhlak. Hehe. Tetapi setelah difahamkan ia hanyalah sebuah gathering antara artis dengan penyokongnya dan bukanlah gig semata, aku bersetuju. (itupun setelah didesak). Majlis gathering merapatkan ukhwah sesama ahli grup ni berlangsung di sebuah studio kecil di Kelana Mall.

Penyambut tetamu untuk aku pada hari itu.


Setelah sampai dan mendaftarkan nama, suasana tidaklah sesesak disangka. Semua buat hal masing-masing dengan ada yang masih lepak kat luar. Aku ingat sudah lambat, rupanya rockstar dengan bandnya lagi lambat. Mujur. Oh ya, mereka yang panggil dia rockstar. Entah, rockstar kot.



Inilah dia rockstarnya. Kenal tak?


Aku silap kerana mengisi perutku sebelum datang sedangkan aku tahu yang ini adalah majlis gathering pastilah ada makan-makan bukan? Dengan tangki perut yang penuh, aku hanya menghirup sirap saja walaupun kek tart, bihun, karipap dan lain-lain lagilah.




Sesudah itu, band yang berkait dengan cuaca ni pun memulakan show. Free show beb. Takyah bayar. Jangan fikir free show yang lain pulak. Adalah dalam hampir 10 lagu dimainkan. Pendek kata, puas hatilah dengan apa yang dibayar(bayar air liur sebab menjerit) menonton permainan gitar rancak mereka walaupun tak dapat bergambar berdua dengan rockstar.





Moral dari entri kali ni ialah:

1. Selagi ada show percuma, mari datang. Haha.


2. Jangan makan kenyang-kenyang sebelum ke majlis yang dipanggil gathering. Kalau tak, anda minum sirap saja.



No comments:

 
Google Analytics Alternative