Saturday, November 21, 2009

Apa Kata Mereka


Setelah selesai perlawanan France lawan Republic of Ireland di Stade De France, aku pun mendapatkan pandangan orang ramai tentang tindakan Henry.

"Kan aku dah cakap guna teknologi!! Kita dah 2009 tapi masih di takuk lama. Malu aku kalau layak cara macam ni. Dah, jom main balik...." - Arsene Wenger(pengurus Arsenal).


"Referee mana kau bawak ni Sepp Blatter? Ko memang ar nak kasik team-team hebat layak. Taula Ireland ni negara kecik je. Aku ajar bebudak supaya main bersih tapi korang buat macam ni kat aku kan?Sial ahh.." - Giovannni Trapattoni(jurulatih Republic of Ireland).


"Padan muka korang Ireland! Sapa suruh biar Henry dapat bola tuh. Salahkanlah diri sendiri. Yang korang tau,kompelin,kompelin,kompelin..Tu je la. Ah, Ireland memang tak layak ada kat World Cup la senang citer..." - Roy Keane(pengurus Ipswich merangkap orang buangan FAI).


"Eh, tak nampak pun kena tangan. Ada ke? Korang je yang cakap ni semua. Tapi aku kesal la pasal Ireland tak layak sebab patutnya diorang layak. Apapun, gua happy bhai kitorang layak!" - Raymond Domenech(jurulatih Perancis).


"Lek ar. Kita kena teruskan hidup. Koman-koman aku ada gak kat Afrika nanti. Korang yang kutuk aku ni, kat mana? - Martin Hansson(pengadil yang memberi kelayakan kepada Perancis).

"Sampah! Layak dengan cara macam ni memang tak patut ar!! - Pengguna Facebook yang namanya mahu dirahsiakan.


"Apa kata kite replay?" - Thierry Henry(mangsa).


Baik, sekian saja laporan kali ni. Komen aku? Lantak pi lah depa nak layak macam mana pun, yang penting Perancis main kat Afrika. Kahkahkah...Kembali ke studio.

2 comments:

mmsyah said...

gile cak ayam!

eJAI said...

cak ayam tu lah yg best dan sedap..

 
Google Analytics Alternative