Sunday, June 10, 2012

Beberapa Perihal


Salam semuanya...

Kalau diikutkan sebenarnya, aku malas hendak menulis apa-apa di sini dek kerana kesibukan yang teramat sangat. Tetapi memandangkan ini adalah warkah kembara buat aku yang akan menjadi tatapan untuk aku di masa depan, aku cuba juga menulis perihal kehidupan aku.

Perihal Pertama

Semalam aku menghadiri kenduri rakan baik aku semasa sama-sama belajar di universiti dahulu. Menariknya, kendurinya diadakan di sebelah malam. Tambah menarik, aku berpeluang berjumpa kawan-kawan satu universiti dulu yang mana masing-masing sudah mula bekerja dan ada kehidupan sendiri. Seronok betul aku dengar member aku yang dapat kerja di dalam bidang welding kerana aku juga meminati bidang welding yang boleh bikin duit ni. Kalau banyak sijil dalam welding, boleh pergi oversea dan kumpul harta. 

Ada jugak kawan aku yang dapat berjalan seluruh dunia dengan hanya buat kerja maintenance di offshore. Fuhh, dahsyat sungguh mereka ni. Aku tumpang gembira dengan kejayaan mereka dan sedikit sebanyak ia membakar semangat aku untuk lebih berjaya. Tak sangka, graduan mekanikal UiTM ni sebenarnya laku juga sekaligus menafikan tohmahan dan kritikan sesetengah pihak.

Perihal Kedua

Sebenarnya, perihal kedua ni bukan ada apa sangat. Cuma aku nak bercerita mengenai kesibukan aku sekarang ni. Biasalah, kalau nak dekat tender ni, konsultanlah yang akan pecah kepala nak siapkan dokumen tender. Ditambah pula dengan projek yang aku sebagai inspector of work ni dah nak masuk fasa M&E, kenalah kerja lebih sikit, misalnya datang pada hari Sabtu tanpa mendapat elaun OT. Kahkahkah...

Perihal Ketiga




EURO 2012 sudah pun bermula, maka marilah kita beramai-ramai menyokong Sepanyol! Agak cliche sebenarnya menyokong Spain ni sebab sekarang ni dah ramai poser yang turut sama menyokong team calon juara ni. Jadi, aku beralahlah bagi memberi peluang kepada poser-poser ini menyokong Spain dengan memberi sokongan kepada France. Apa macam? Boleh pergi juga sebenarnya France ni tapi mungkin susah sikit nak menang Euro. Jangan sokong Brazil masa ni sudah...

Cukuplah sampai di sini dulu beberapa perihal aku. Sekian..

4 comments:

mmsyah said...

kau ni lalang la~

eJAI said...

bukan lalang. aku cuma benci poser

mmsyah said...

sapa poser sebenarnya ni?

eJAI said...

mereka yang lalang lah!

 
Google Analytics Alternative