Monday, October 23, 2017

Pemain Muzium



Punyalah biadap dan kurang ajarnya Khairy Jamaluddin ni sampai panggil bekas pemain supaya berehat di muzium.

KJ ni dahlah mewakili Kementerian Belia dan Sukan. Ini secara tidak langsung mewakili pandangan KBS supaya pemain lama perlu berehat dan tidak perlu bersuara mengkritik apa yang tak betul. Jika benar, maka, KBS adalah salah satu kementerian tak guna yang tidak mahu langsung menghormati dan menjaga pemain lama. 

Apa salahnya meraikan kepelbagaian pendapat? Mengapa mahu terus mengatakan Jamal Nasir selaku bekas pertahanan skuad Olimpik Moscow 1980 ini berasa iri hati dan dengki dengan FAM? Pemain yang telah melayakkan skuad negara ke Olimpik Moscow 1980 ni nak dengki kepala bana apa dengan JDT atau FAM? Inilah tahap pemikiran KJ yang hanya tahu bercakap menggunakan kepala b***. 

Isunya mudah saja. Dan Robert Alberts juga pernah bersuara mengenai perkara ini. Kemudian, KJ memetik jika Sepanyol kalah, adakah Barcelona perlu disalahkan? Sah-sah KJ ni buta bolasepak.

England gagal teruk dalam beberapa kempen Piala Dunia dan kebanyakan pundit dan pengkritik menyalahkan FA di atas kegagalan mengawal liga daripada dibanjiri pemain import sekaligus menghancurkan masa depan pemain England. Namun, England bertuah kerana setiap akademi bolasepak di bawah naungan kelab mereka mempunyai perancangan dan latihan yang sempurna bagi memastikan mereka tidak ketandusan bakat baru. Cuma, apabila masuk bab Liga Perdana mereka, pemain-pemain ini akan hancur teruk.

Jadi, kepada Khairy Jamaluddin, bercakaplah menggunakan akal dan jangan menggunakan kepala b*** apabila berkata. Jagalah bekas pemain yang telah banyak menyumbang pada negara. Mereka tu kebanyakan dah pangkat Datuk, kau ada ke?

Sumber berita : https://www.bharian.com.my/sukan/bola/2017/10/339887/bekas-pemain-patut-berehat-di-muzium-khairy

No comments:

 
Google Analytics Alternative