Saturday, July 12, 2008

Rasalah..

Setelah seminggu aku berada di Shah Alam,dapat aku rasakan cabaran ini memang besar dan berat. Hanya kekuatan mental dan keimanan yang dapat menangkis segala asakan modenisasi ini. Dan aku tidak pasti adakah aku ada kekuatan sebegitu namun aku harus mencuba tempuhinya. Tapi aku rasa bersalah sangat sebab aku terpaksa menumpang kereta kawan aku untuk ke kelas tanpa membayar duit minyak! Aduhai..jahatnya aku.Tapi aku cuba jugak untuk bayar semula duit minyaknya atau sekurang-kurangnya berkongsi la sikit duit minyak dengan yang lain.

Di sini,memang transportasi adalah keperluan asas dan utama. Itupun kalau korang nak menjadi pelajar yang terbaik dan aktif. Tanpa transport agak susah untuk ke mana-mana. Meskipun ada disediakan bas-bas tapi bagi aku memang susah dan meletihkan kalau dah terpaksa menunggu hampir sejam nak ke kelas.Itu baru nak ke kelas belum lagi nak ke mana-mana bahagian tempat dalam kampus UiTM ni.So,membawa kenderaan adalah jalan terbaik bagi mereka yang berkemampuan dan ingin menjadi pelajar yang berjaya. Maksudnya,mana mungkin kita nak jalankan tugas sebagai MPP yang memerlukan kita sentiasa bergerak ke hulu dan ke hilir.Betul tak abang MPP?Haha..

Jadi,sekianlah saja untuk kali ni yee...

No comments:

 
Google Analytics Alternative