Sunday, July 13, 2008

Tak Dapat Gaji..


Semalam aku sempat ke Stadium Selayang untuk menonton perlawanan bola Piala Malaysia antara ATM dan Perak. Mulanya aku malas nak pergi sebab penat dan baik aku hadap monitor ni tapi disebabkan ayah aku yang beriya-iya mengajak untuk pergi bersamanya,aku pun beralah. Lagipun cuti dua hari ni perlulah dimanfaatkan sebaik mungkin,betul tak?

On the way nak ke sana,beberapa kali jugalah ayahku tersesat dan sedikit konfius jalan mana nak ikut.Ada sekali tu sampai pusing roundabout yang sama 2 kali.Lupa katanya.

Sampai je stadium,diorang tengah nyanyi Negaraku. Then,beli tiket,cari port dan landing.Kitorang dapat port dekat orang yang rata-ratanya berpakaian biasa."Ahh,ni mesti supporter Perak yang biasa-biasa ni," monologku sendirian.

Start je game,agak bosan-bosan sikit dengan bola asyik berlegar tengah padang.Lepas 30 minit barulah Perak nampak garang.Terus terang aku cakap,aku tak berapa tahu sangat line-up Perak ni setelah agak lama tak ambil tahu tentang mereka. Cuma ambik tahu pasal result tu ada la.

Bila Perak mengasak,orang-orang sekitar aku hanya diam dan relax je.Tapi time ATM menyerang plak,dorang mula menjerit.Aduh,salah port la plak.Aku pun bisik kat ayah aku,"Half time nanti tukar tempat belah sana,". Tapi Perak sempat sumbat 2 gol sebelum rehat dan aku selamba dek je berdiri dan menjerit tatkala orang sekeliling semuanya pasif dan duduk diam.Hahaha,lantak koranglah!

2nd half tukar tempat port supporter Perak.Dapatlah aku menjerit tanpa segan silu lagi,hehe.Lastly,Perak menang besor 5-1.Padan muka orang-orang sekeliling aku masa 1st half tadi.Haha..

Abih je game,lepak-lepak la jap depan pintu stadium tu.Entah apa motifnya pun aku tak tahu,just saje-saje nak tengok player keluar kot. Tunggu punya tunggu,keluarlah player kedua-dua team.Dapatlah peluang aku bersalam dengan Fakri Saarani,Nazrul dan Daniel.



Pastu gerak ke kereta nak balik,ayah aku singgah jap kat gerai merchandise.Belilah stiker.Tengah dok syok pilih-pilih stiker,datang plak Hardi Jaafar nak lintas jalan dengan anak dia lebih kurang umur 3 tahun kot. Takdelah tinggi sangat mamat ni.Aku lagi tinggi.Huh.So,sembanglah kejap.Ayah aku tanya pasal gaji yang didakwa dah 3 bulan tak dapat.

"Betul ke dah 3 bulan tak dapat gaji?"

"Ha,ah.Macam tulah lebih kurangnya."jawab Hardi.

"Tapi nak buat macamana,kita main ajelah kan,"sambung Hardi dengan jawapan penuh profesional.

"Dengar cite,Isnin ni dapat kan?,"sampuk plak brader jaga gerai.

Aik,dia pulak lagi tahu?Hardi diam aje lalu minta diri nak blah.Sempat jugak pesan supaya turun Ipoh untuk next game lawan Johor PG.

Aduh,3 bulan tak dapat gaji tapi tetap main sungguh-sungguh.Profesional sungguh dorang ni. Macam nilah true footballer.Main untuk pride dan fans bukan untuk money.

No comments:

 
Google Analytics Alternative