Friday, November 26, 2010

Rabu Hari Sakit Pinggang

Rabu


Aku masih bersemangat untuk meneruskan kerja pada hari kedua ini walaupun kecewa di hari pertama. Entah kenapa. Aku macam berharap dapat ditugaskan ke bahagian lain. 

Telahan aku memang benar. Aku kembali bekerja di mecha assembly seperti semalam. Sama seperti semalam, kerja aku memasang skru sambil yang mengetatkan skru adalah seorang budak muda dari Sabah. Sepanjang hari aku bekerja di situ. Tugas memasang skru memerlukan aku berdiri dengan menunduk sedikit untuk meletakkan skru di lubang bearing. Hasilnya, jika dilakukan selama lebih kurang 12 jam memang menyakitkan. Malam tu, habis pinggang aku sakit. Nasib baik ada sebiji Panadol Extend tinggal. Kurang sikit rasa.


Semalam , kerjanya tak banyak. Hari ni kerja non-stop.

No comments:

 
Google Analytics Alternative