Friday, June 27, 2008

Russia kene bayar?




Ye ke?Ini sekadar spekulasi aku je. Melihat corak persembahan Russia semalam umpama mereka ini macam telah dibayar. Aduh,impian melihat perlawanan yang sengit dan pertarungan antara Fabregas dan Arshavin tidak menjadi kenyataan apabila Russia longlai dalam perlawanan tersebut. Hanya satu shot on target dari Russia. Spain jelas menguasai perlawanan sehinggaka kelihatan bahagian tengah Russia lumpuh sama sekali. Arshavin pula tidak menjadi apabila hantarannya kerap dipatahkan.


Apapun,malam tadi adalah milik Fabregas apabila menjadi assist untuk gol kedua dan ketiga. Beliau begitu berkesan sekali di bahagian tengah dan kerap menghantar bola ke depan. Fabregas bukanlah seperti mana-mana pemain Spain yang tampak laju dan agresif tetapi umpanannya itu yang berkualiti dan berbahaya. Letaklah Senna ke, Silva ke, Iniesta ke atau Xavi tetapi mereka semua takkan sama seperti Fabregas. Visi Fabregas adalah yang paling 'dahsyat' dan tidak ada dalam mana-mana pemain tengah Spain lain. Teruskan langkahmu Fabregas dan tundukkan Jerman pula.

Turki juga adalah pasukan mantap dalam kejohanan ini. Pada awalnya tiada sesiapa yang memandang Turki sebagai pilihan apabila tewas kepada Portugal dalam perlawanan pertama tetapi Turki membuatkan pengkritik memamah semula kata-kata mereka ibarat bayi tiada gigi. Perlawanan separuh akhir itu sepatutnya menjadi milik Turki dengan Jerman hanya bernasib baik memperolehi setiap gol dek kelalaian benteng mereka. Rumusannya, Turki layak menang malam itu tetapi inilah bolasepak dan mereka telah menunjukkan kepada dunia bahawa merekalah pemenang sebenar Euro ini. Teruskan semangat juangmu Turki dan jangan putus semangat untuk kejohanan seterusnya.

No comments:

 
Google Analytics Alternative