Saturday, October 11, 2008

Berita Hari Ini Yang Aku Terkejut Baca

Aku memang jarang dapat baca suratkhabar di rumah sewa aku. Bila balik rumah sahaja peluang aku untuk baca suratkhabar ini muncul. Jadi, aku ada di rumah aku sekarang. Maksudnya di rumah family la. Bolehlah aku baca suratkhabar termasuklah yang dah outdated punya. Aku bukan tak baca langsung paper kalau duduk dekat rumah sewa aku. Aku baca online. Itupun jarang sangat. Kalau bosan barulah search Mymetro atau Berita Harian. Bukan bagus sangat kalau baca paper arus perdana ini.

Tapi dalam pada aku baca suratkhabar tadi, aku terkejut dengan beberapa berita ini. Ala, kalau dah basi cerita ini, kau orang diam-diam sajalah. Aku kan tak layan sangat media arus perdana ni. Ceh. Macam orang dalam gua pulak aku ni.

Politik

La,Paklah taknak pertahankan jawatan dia. Nak berhenti Mac. Kenapa agaknya? Mesti dia tahu yang ramai orang tak suka dia. Yang best tu bila dia kata, " Saya tak mahu lihat Umno dan BN berpecah-belah". Kiranya dia inilah punca kan? *(Punca sedap kalau dibaca baku)

Sukan

M. Karathu latih Perak ke? Macam tak seronok je bunyinya. Steve Darby nak ke Maldives sebab gaji tak dibayar hampir 3 bulan. Pemain Perak semua blah kecuali Hardi dan Shahrulnizam. Utusan tulisla. Taktaulah betul ke tak. Habislah Perak season depan.

Hiburan

Peterpan buat last album(cover album gambar mereka dalam plak kaca, what the..?)sebelum mereka tukar nama band. Apa perlunya hah? Lineup sama tapi nama band tukar. Biasanya kalau nama-nama sesuatu itu ditukar, selera orang pun bertukar. Kata oranglah. Mungkin mereka boleh dapat pengikut baru pula nanti. Aku kisah apa kan. Tapi terkejut jugalah aku daripada cerita Mawi-Ikin itu.

Itu sajalah yang aku dapat dari paper hari ini. Ia menunjukkan betapa bosannya aku hinggakan cerita suratkhabar pun boleh jadi modal posting.

P/S - Cerita Raya aku telah dibatalkan setelah gagal melepasi Syarat Wajib Tayang. Huh.

2 comments:

azlishukri said...

saya link blog saudara.

eJAI said...

mekasih bebyk sy ucapkan,..

 
Google Analytics Alternative