Friday, October 10, 2008

Rayaku Selamat

Setelah sekian lama aku beraya, tiada langsung kesempatan untuk aku menulis di sini. Dengan tempoh masa setengah jam yang aku beri pada diriku sendiri sekarang ini, aku perlu cepat. Ya,kerana pagi esok aku perlu membuat presentation ala-ala lakonan berskrip untuk subjek Mandarin.
Sekarang pukul 2.03 pagi. Aku perlu tidur segera supaya nampak segar esok pagi untuk tujuan yang aku nyatakan tadi. Ikut hati aku nak tidur dah tadi tapi nafsu ku kuat membentak untuk menulis ketika ini.
Ahh. Lupakan. Pengalaman raya? Huh, memang indah. Dalam kesempatan yang terhad ini memang tak cukup untuk aku ceritakan semua. Biarlah aku beritahu satu perkara sahaja iaitu pasal duit raya. Sebelum raya hari itu, aku sudah menjangkakan kutipan duit raya aku akan makin jatuh ibarat jatuhnya saham BSKL di papan saham. Namun, telahan aku itu salah belaka. Malah, kutipan duit raya aku pada tahun ini antara yang terbaik pernah aku dapat sepanjang 21 tahun aku hidup. Jumlahnya tak perlulah tahu kan. Cukuplah bagi aku yang sering sahaja gagal mendapat kutipan duit raya yang baik (seperti gagalnya pengarah filem Melayu mendapat kutipan tiket panggung) sejak tahun kebelakangan ini.

Kesibukan terus sahaja melanda aku sebaik saja tiba raya ke-6. Raya ke-6 dah pergi kelas? Bapaklah sakit bunyinya kan. Buka saja sesi pembelajaran, assignment dan presentation datang menghempap kepala aku yang sudah beruban. Apakah nasib ini?

Err. Cerita Raya aku memang banyak tapi aku taktau nak mulakan dari mana. Dalam masa yang terhad sambil meminjam PC member aku ini, aku tak rasa yang aku boleh ceritakan pengalaman Raya di kala jam sudah menunjukkan pukul 2.14 ini. Maka aku tangguhkan dulu lain kali ya. Bukan menarik sangat pun. Tak boleh dijadikan DVD pun.

Selamat tinggal. Lecturer amoi aku menunggu esok. Amoi? Hah,memang amoi pun.

No comments:

 
Google Analytics Alternative