Sunday, November 16, 2008

Penamat

Hari Sabtu aku semalam dimulakan dengan begitu nervous. Kerana petang itu aku menghadapi paper terakhir aku untuk semester ini. Lepas sahaja solat subuh, aku duduk mentelaah di meja segala rumus yang ada untuk exam petang nanti.

Jam berdetik pukul 8 pagi. Aku dah mula mengantuk. Mata dah mula nak tutup. Aku segera mendapatkan tilam aku untuk menyambung tidur aku yang tak cukup semalam. Belajar bagai nak gila sampai 4 pagi sebelumnya mana boleh tahan. Itu dah melampaui batas kemampuan manusia namanya. Jadi aku lelapkan mata agar aku tak terlelap terus dalam dewan peperiksaan nanti.

Bangkit-bangkit sudah pukul 9.30 pagi. Capai tuala dan terus pergi mandi biar segar sikit. Selesai, aku terus sambung menelaah. Cari balik rumus-rumus dan nota-nota kecil yang aku buat.

Kawan datang tanya soalan. Sambung balik. Kawan datang kacau. Sambung balik. Kawan datang pasang lagu kuat-kuat di komputer dalam bilik. Cuba fokus. Susahnya. Cuba tulis balik rumus-rumus. Ok. Cukuplah.

Aku pun pergilah ke dewan peperiksaan untuk last paper aku. Aku skiplah di sini. Cuma aku bengang apabila dalam barisan aku tu, pengawas tu boleh terlepas mengutip kertas jawapan aku. Ingat aku ni halimunan ke? Jenuh jugalah aku mengangkat tangan meminta kertas jawapan aku dikutip agar CGPA aku boleh dikeluarkan. Tak nampak pulak. Nasib ada pengawas lain lalu sebelah. Pheww. Tamat sudah.

Belum tamat untuk hari ini. Tamat periksa aku teman kawan pergi Plaza Alam Sentral. Nak beli game katanya. Ini mesti kes lepas geramlah ni. Nak main game sampai lebam. Belilah game Call of Duty: World At War baru. Boleh tumpang sekaki nanti.

Lepas Maghrib, kawan-kawan ajak pergi McD dekat dengan rumah. Aku pun pergi. Dapatlah melepas rindu pada McD. Haha.

Balik buat pulak assignment untuk supplementary. Tekanan tak boleh buat. Tup-tup dah pukul 11 malam. Bukak streaming bola kat internet. Arsenal lawan Aston Villa. Main macam haram. Sudahnya kalah 2-0.

Ketidakkonsistenan Arsenal buat aku meluat pada Arsene Wenger. Habis game, tengok Smallville musim ke 8 episod baru, lepas tu terus tidur! Penamat yang tidak sempurna untuk hari Sabtu yang tension.

No comments:

 
Google Analytics Alternative