Thursday, July 01, 2010

Titik Noktah Perenggan Baru

Semalam 30 Jun secara rasminya takde perlawanan bola piala dunia kat tv. Eh, bukan nak cerita yang ni.

Semalam 30 Jun secara rasminya adalah hari terakhir aku kerja kat kilang tu. Ada dalam lebih kurang 6 bulan aku dapat merasa pengalaman bekerja dalam sektor perkilangan. Bagaimana ia beroperasi dan macamana sistem yang digunakan. Semua ni buat jadi bekalan pengalaman untuk hari kemudian aku yang sekarang berlandaskan bidang kejuruteraan. Sebelum aku kerja di kilang multinasional ni, aku buat praktikal di kilang kecil yang baru nak up dalam industri. Memang mencabar. Macam kerahan tenaga pun ada dan elaun yang dapat memanglah tak setimpal. Tapi kita bersyukur jela dengan apa yang kita dapat. So, memang banyak beza antara kilang baru nak up dengan kilang yang dah established terutamanya dari segi system organised. Apapun, lazimnya begitulah, mana ada kilang yang baru nak naik boleh beroperasi 100% takde cacat cela. Kilang yang dah lama pun ada jugak cacat celanya.

Jadi, aku tutup buku lama dan buka buku baru(ayat macam baru lepas bergaduh masam muka). Minggu depan aku akan ke USA untuk menyambung pengajian tahun akhir aku. Harapnya segala urusan aku dipermudahkan.

Piala dunia pun dah nak ke penghujungnya. Setakat ni aku boleh kira sebelah tangan je game-game yang aku tengok live tak macam World Cup sebelum ni. Yang banyaknya download dan layan highlight je. Untuk suku akhir ni, aku ramal Spain, Brazil, Argentina dengan Uruguay pergi semi. Tapi semua tak menang. Yang menang abang Subkhidin. Haha. Ade ke jadi pengadil ke 4 je cikgu ni. Adui.


 Hati aku kuat mengatakan Spain menang tahun ni


P/S -  Ingat pegi USA kena naik flight je ke? Naik moto pun boleh...

No comments:

 
Google Analytics Alternative