Sunday, March 13, 2011

Dibalas Tuba

 We need to breath...


Setiap kali ada game Arsenal, aku takkan miss turun ke gelanggang 'mamak' hanya untuk menyaksikan permainan cantik dan menghiburkan dari pemain-pemain Arsenal. Biarpun adakalanya kalah, aku tetap datang.

Setiap kali habis game Arsenal, aku takkan terlepas membaca dan menonton video post match daripada Arsene Wenger serta ulasan-ulasan dari media dan blog.

Setiap kali habis game Arsenal juga, aku tidak akan ketinggalan mendownload highlight setiap game Arsenal untuk aku tonton di hari kemudian biarpun ia memakan space hard disk komputer.

Setiap kali season baru, aku tidak akan ketinggalan membeli jersi baru Arsenal di uptown mahupun downtown biarpun ia hanya cetak rompak. Ada juga yang dihadiahkan kepada aku. Thankss!


Tapi...


Setiap kali itu jugalah Arsenal menghampakan aku. Sudah 6 tahun kemarau trofi. Bukanlah trofi yang aku kejarkan, tapi aku hanya inginkan lawan Arsenal merasa hormat dan gerun dengan Arsenal. Bagaimana untuk membuat lawan gerun dan takut dengan Arsenal? Sudah tentulah dengan memenangi trofi!

Setiap kali bertanding kejohanan, setiap kali itulah juga Arsenal akan layu dan terkulai.

Setiap kali mata boleh dihampirkan apabila lawan kalah, setiap kali itulah juga Arsenal turut sama terkulai.

Setiap kali penyokong meletakkan harapan tinggi, setiap kali itulah ia akan berkecai.

Is this dream or reality Mr. Wenger?


Setelah tewas di final Carling Cup di tangan Birmingham, Arsenal tumpas kepada Barcelona secara memalukan. Semalam pula, Arsenal tewas di tangan Manchester Utd apabila mengaplikasikan taktikal yang serupa 2, 3 tahun lepas menentang mereka.

Inilah madu yang aku beri, tuba yang Arsenal balas. 

Maybe, it's time for someone to step down. I don't know who. Let's people decide.


2 comments:

Anonymous said...

salam bro.

aku rasa arsenal main cantik tapi finishing hampeh. wenger ni org suruh beli star tak mau sbb teori dia semua nak pakai yg muda. main ngan stoke aritu pun injured. pastu keje lain takde nk angkut player perancis je hehe..


-silent reader

eJAI said...

hehe..betul2..die nak develop player je. Tu yg kemarau 6 tahun tuh.

Takkan silent reader je. xnak perkenalkan diri ke...hehehe.anyway,thanks komen.

 
Google Analytics Alternative