Wednesday, March 02, 2011

Pakcik Tak Minat Liga Super. Pakcik Minat EPL dengan Wrestling!


Masa aku sampai kedai mamak dengan 7 member aku, Perak dah kena sebijik dengan Harimau Muda A. Ya, kami berlapan bersemangat untuk menonton bola di Astro Arena di kedai mamak sebab RTM haram tak mau menayangkan Liga Super. Konon saluran sukan terbaik hanya di RTM. Boleh jalan ke hell la. Nak mintak RM6 juta tapi sebelum ni pun jumlahnya sama jugak. Yang meroyan tiba-tiba taknak tayang liga super apesal pulak? Itu kena tanya Rizal Hashim la.

Sesampainya kami semua di situ, aku mengorder roti petak dan sirap limau. Sempat juga kami bergurau dengan macha kedai mamak Imthiyaz nih. Yang lain-lain pun begitu. Seronok bergurau dan dapat berkumpul bersama sambil menonton perlawanan bakal juara liga, Perak dengan Harimau Muda A. Sedang seronok-seronok menonton liga kebangsaan, tiba-tiba siaran Arena tadi beralih ke channel 811 di mana WWE Raw mengambil alih. Apa bangsat main alih-alih channel pulak ni tengah sedap-sedap Perak menyerang??

Semua mata memandang ke kaunter bayaran yakni terletaknya decoder Astro. Dari info yang didapati, ada beberapa pakcik berumur duduk di bahagian belakang restoran yang minta dialih channel gusti memandangkan WWE Raw pukul 10 dah start. Jadi, orang pun mula bising termasuk kami semua mintak ditukar balik channel bola. Tapi apakan daya. Majoriti tetap kalah dengan kuasa veto yang dimiliki pakcik-pakcik minat gusti di belakang tuh. Samalah kes macam Barisan Nasional menawan Perak dulu. Gila apa boleh jadi menteri besar haram macam tuh.

Dengan tidak beralihnya siaran gusti kepada siaran bola tempatan disebabkan mamak-mamak takut hilang pelanggan tetapnya itu, kami berlapan pun angkat kaki sebagai tanda protes. Ada beberapa pemuda juga mula angkat kaki dek kekecewaan dengan siaran bola tiba-tiba ditukar yang hanya berbaki 20 minit lagi untuk habis walhal gusti ada 2 jam masa tayangan lagi. 

Dengan rasa tidak puas hati, aku saje memerah accelarator motor kuat-kuat di luar restoran. Kebetulan, meja yang pakcik-pakcik-poyo-minat-gusti-tapi-bukan-paham-inggeris-pun duduk tu di sebelah tempat aku park motor. Memang baik la aku kasi press kuat-kuat bagi dia paham sikit. Member aku lagi dahsyat. Dia soundnya dari situ pasal minat bodoh pakcik-pakcik tuh. Aku terdengar sorang pakcik tu cakap yang mana memang bagi aku tambah panas, "Ala, kalau Manchester lawan Chelsea takpela jugak!"

Aku rasa kalau ada batu kat situ, nak je aku baling kat kepala-kepala pakcik sial tuh. Aku pikir dia orang tua je nih. Kalau budak muda, memang kitorang dah bergaduh dah kat situ kalau ikut majoriti rancangan tv mana patut ditayang. Kami semua pun blah terus dari situ dan layan livescore game Liga Super kat internet je. Apa nak buat, mereka lebih sayangkan EPL dan gusti dari siaran Liga Super yang liganya tak sampai tahap mana pun.

Tindakan bangsat pakcik-pakcik tersebut buat mengurangkan rasa hormat aku pada golongan kubur kata mari, rumah kata pergi nih. Takde langsung rasa respek kat orang yang dah duduk situ menonton sebelumnya. Lagipun game tinggal 20 minit je lagi. Habis 20 minit tuh, tengoklah muka Triple H tengah cakap merapu tu sampai pukul 12malam. Duduk sampai mampus pun takpa. Pastu nak cerita lebat pasal game MU-Chelsea pagi karang pulak. Memang dasar tua kutuk!


Middle finger to all of them!

2 comments:

mmsyah said...

lek ahh john...apa ni tulis blog time marah-marah ni. xde etika lah kau. PMS ke apa? ish3...

eJAI said...

saje je aku buat pemberontakan. syaitan menguasai diri...

 
Google Analytics Alternative