Monday, January 21, 2013

Bercakap Dengan Bos Mekanikal



Suatu pagi, aku bertanya bos Mekanikal.

"Encik bos, saya nak ke Universiti tutt tutt tutt nak tengok sistem pencegahan kebakaran dia."

"Apa perlunya kamu ke sana? Bukankah konsultan lain yang buat design dia?", kata bos Mekanikal.

"Err...saya nak tengok sistem dia operasi macam mana supaya dapat gambaran..", balas aku.

"Ermmm..oklah, boleh pergi. Tapi petang ni masuk pejabat kan?"

"Eh, sudah tentu bos! Sekejap je saya pergi tengok ni..."

Jam hampir pukul 5 petang. Hujan lebat dalam perjalanan aku pulang ke ofis. Sampai di ofis lebih kurang pukul 6. Alamak...

"Hah, kamu kata kejap tadi. Saya ingat dah tak balik ofis tadi..", sergah bos Mekanikal.

"Tu la bos...lama pulak saya kat sana tadi. Ada banyak isu pulak projek ni", balasku lembut.

"Hmm..tu la...saya dah agak dah", balas dia pulak.


Aku syak lepas ni aku susah la nak dapat keluar ofis nak ke mana-mana jika tiada keperluan. Kesejukan petang itu turut bersama-sama dinginnya hati aku ketika itu.


No comments:

 
Google Analytics Alternative