Sunday, August 18, 2013

Kebangkitan Islam


Dunia Islam kini sedang ditekan dari segenap sudut. Tekanan ini datang bukannya dari puak bukan Islam atau Yahudi. Tetapi dari umat Islam sendiri. Akhir-akhir ini, Islam diduga dengan fahaman Syiah yang semakin merebak di bumi Malaysia ini. Di Syria, Bashar al-Assad sedang meminum darah umat Islam sendiri. Dan paling menyayat hati, Mesir yang diperintah kudeta sedang menyembelih rakyat mereka sendiri atau lebih tepat, membunuh pro Ikhwan Muslimin.

Lihat, tidak perlu musuh Islam daripada bukan Islam yang membunuh umat Islam hari ini. Cukuplah sekadar umat yang kononnya dipanggil Islam itu yang membunuh umat Islamnya sendiri. Kita sedang memasuki fasa akhir penghujung dunia. Segelintir manusia berkata, kenapa orang Arab suka bergaduh dan berperang sesama sendiri. Ya, perang mereka adalah antara yang Haq dengan yang Batil.

Ini adalah fasa terpenting dalam sejarah umat Islam. Ia akan menjadi antara lipatan sejarah dan saksi sebuah kebangkitan Islam menuju akhir zaman. Allah sedang memilih mereka yang benar-benar ikhlas dan beriman dalam perjuangan menentang sang batil ini. Moga kita tergolong di dalam satu daripada 73 golongan yang disebutkan Allah dalam hadis Nabi. Insyaallah. Marilah terus berdoa supaya saudara kita di Mesir mencapai kemenangan!

No comments:

 
Google Analytics Alternative