Sunday, March 04, 2018

Cikgu Sekolah

Post ni sepatutnya backdated pada awal tahun. Tapi aku baru sempat paste kat sini.

Saban tahun tiap kali musim persekolahan bermula, akan bermulalah satu kempen cikgu cantik, menarik dan berpakaian menarik yang ditularkan di laman Facebook atau whatsapp. Sehingga muncul komen, "rasa macam nak sekolah semula!", "macam ni, bukan budak je nak sekolah, bapak budak pun nak sekolah juga". Sambil tu, gambar-gambar cikgu muda itu ditularkan bersama.

Aku hairan kenapa benda bodoh sebegini pun mengundang penularan dan menjadi ruang perbincangan penting sehingga aku berasa apakah golongan lelaki sebegini tiada kehidupankah sehingga perkara ini pun boleh menjadi satu isu 'serius' dan usikan nakal mereka?

Kehidupan mereka nyata tidak bahagia dan mereka kurang kasih sayang. Bak kata budak-budak poyo, mereka ini jakun dan mudah terhibur.

Tidak ada apa pun yang menarik bersembang perkara fantasi yang membawa kepada perkara tak berfaedah. Dan jika ada rakan kau bersembang dan tularkan benda bodoh sebegini, jauhkanlah diri kau daripada mereka kerana itu sudah cukup membuktikan akal mereka setaraf telur burung unta.

No comments:

 
Google Analytics Alternative