Friday, January 02, 2009

Tatkala Itu..



Tatkala di malam tahun baru kau bangga memegang botol arak, tatkala itu jugalah anak-anak muda Palestin sedang memegang 'senjata' berjuang menentang rejim Zionis.

Tatkala di malam tahun baru kau bergelimpangan bersama rakan-rakanmu, tatkala itu jugalah anak-anak muda Palestin sedang bergelimpangan dengan mayat saudara-saudaranya.

Tatkala di malam tahun baru kau berdansa sehingga peluh membasahi tubuhmu, tatkala itu jugalah anak-anak muda Palestin sedang berjuang dibasahi darah demi mempertahankan kalimah Lailahail Allah.

Tatkala di malam tahun baru kau menjerit berpesta menonton konsert di Dataran, tatkala itu jugalah rakyat Palestin sedang menjerit kehilangan saudara dan ahli keluarganya.

Tatkala di malam tahun baru kau seronok bercanda bersama kekasihmu, tatkala itu jugalah rakyat Palestin sedang berdoa memohon perlindungan kepada Yang Maha Esa.

Tatkala di malam tahun baru kau giat menambah umat secara haram, tatkala itu jugalah rakyat Palestin menangisi kehilangan umatNya dibunuh secara haram oleh Zionis.

Tatkala di malam tahun baru kau teruja melihat pertunjukan pelbagai bunga api, tatkala itu jugalah rakyat Palestin sedang menangkis peluru-peluru 'api' dari tentera-tentera Israel.

Tatkala kamu semua sedang bergembira sambil ucap Tahun Baru kepada orang sana sini, rakyat Palestin tiada masa untuk mengucapkannya. Bukan sahaja ia adalah Tahun Roman tetapi tiada tahun 'baru' bagi mereka. Setiap tahun sama sahaja. Pasti ada yang hilang nyawa dan kehilangan sanak saudara. Tetapi kita, terutama yang kad pengenalannya tertera perkataan Islam hanya seronok berperang buih di Bukit Bintang, berpesta air di Sunway Lagoon, menyanyi gembira di Dataran Merdeka atau sibuk melampiaskan nafsu di hotel-hotel.

Ke manakah hilangnya harga diri kita apabila saudara yang seagama dengan kita, yang bersama di bawah panji-panji Islam dibunuh sewenang-wenangnya oleh tentera Zionis ini?

Ke manakah perginya suara dan kekuatan umat Islam yang dikatakan mempunyai penganut seramai 1.5 bilion dalam dunia ini?

Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosa kami hamba-hambaMu yang lemah di bumi Malaysia ini dan Engkau selamatkanlah bumi Palestin daripada serangan rejim Zionis...

2 comments:

azlishukri said...

semoga Allah membantu umat Islam..selamat tahun baru..

eJAI said...

insyaalah saudara azli...
Kita memerlukan pemimpin Islam yang dapat menaikkan kegemilangan umat Islam dan bukan semestinya dari kalangan negara Arab. Malah, kita juga boleh menjadi suara kuat bagi dunia Islam sebagaimana Islam digeruni dahulu...

 
Google Analytics Alternative