Wednesday, June 18, 2008

Dejavu



Perancis seakan tidak dapat lari daripada sumpahan Italy pada saat-saat perlawanan penting.Tumpas 2-0 dan tersingkir daripada kejohanan pasti amat pahit untuk ditelan kepada pemain yang telah bermain sepenuh hati. Henry adalah yang paling kecewa jika melihatkan aksi semalam biarpun selepas perlawanan dia cuba menenangkan rakan-rakan lain. Gol kedua Italy terbias dari kakinya yang tidak semena-mena digerakkan. Henry kata,"Nak tahan ke tak ni.Ahh,tahan jelah sikit pun". Coupet pun terkeliru akibat gerakan ragu-ragu kaki Henry itu. Abidal pula yang sebelum ini di posisi kiri(tempat Evra) diletakkan bersama Gallas menjadi bodoh apabila menarik Luca Toni secara jelas ketika Coupet hampir saja mendapatkan bola itu. Apa rasionalnya meletakkan Abidal yang kurang waras itu di posisi milik Thuram? Mungkin Domenech ada jawapannya.



Malam malang Perancis sudah menampakkan petanda seawal minit ke-9 apabila Ribery terpaksa dikeluarkan angkara kecederaan tumit.Maka hilanglah satu connection di bahagian tengah Perancis. Benzema sahaja yang dilihat bekerja keras di midfield. Domenech memperlihatkan kebengapannya apabila mengeluarkan Samir Nasri yang tidak sampai 10 minit bermain bagi meletakkan pemain di posisi pertahanan iaitu Boumsong. Sudahlah ketinggalan malah nak bertahan pulak.

Pengadil juga kurang waras apabila Perancis seringkali gagal memperolehi sepakan sudut walaupun mereka berhak. Sebagai tindakbalas tersebut Henry dengan secara ganasnya menerjah Zambrotta yang didorongi rasa tidak puas hati terhadap mutu pengadilan lalu kad kuning dilayangkan. Mungkinkah Zambrotta akan menumbuk muka rakan sepasukannya itu sekembalinya ke Barcelona?Siapa tahu.

Keseluruhannya,persembahan malam tadi tidak dapat memperlihatkan saingan sengit akibat kebodohan Abidal di awal permainan. Persembahan Italy juga boleh dikatakan biasa sahaja dan aku percaya Sepanyol dapat menumbangkan mereka di suku akhir berpandukan persembahan mereka malam tadi. Tidaklah aku tahu pulak kalau tuah sekali lagi menyebelahi mereka nanti.Sayonara France..

3 comments:

Gunners & Roses said...

Euro kali nie memang unpredictable laa.. die nye result pusing habis.. huhu..silap2 final turkey vs Russia. Zambrotta nnt balik boleh tumbuk curi kejap kut sebab die dah mau pindah Milan dah..

SaRaH said...

peminat bola sejati neh..xleh lawan la, br berjinak2... :)

eJAI said...

Zambrotta msuk milan?aduh...
Sarah,xpela br bjinak2, nanti jadi liar kan susah tuh...hehe..:p

 
Google Analytics Alternative